onsdag 4 januari 2012

Onsdag 4 Januari

Då var vi hemma igen efter en vecka uppe i vackra och snöiga Östersund/Frösön. Lilleman har lekt och haft kul. Vi har fått äta god mat och blivit mottagna med full service och gästvänlighet som alltid. Svärfar såg till att vi fick i oss lunch innan vi blev skjutsade till flyget.

Det är som alltid skönt att komma hem igen, få packa upp och tvätta. Kylskåpet ekade tomt och maken gick till affären för att köpa fil, mjölk och frukt. Så får vi planera matsedeln i morgon. Vi köpte hämtmat till kvällen. Jag åt Kyckling med Rödcurry och maken åt Sushi.

Den 7 Januari fyller denna blogg 1 år. Jag har under ett års tid fotat och skrivit om den mat jag och min familj lagat och ätit. Ni har fått följa min matsedelsplanering och mina inköp. Ni har också fått ta del av utvalda delar ur vårt liv. Ni har fått följa med till mormor och svärmor och på en och annan restaurang, men också till södersjukhuset.
Nu har jag valt att avsluta bloggen. Ja, den får stå kvar, men jag kommer inte skriva mer. Jag tror inte det, inte som det känns nu.
Det har tagit en stor del av livet och det har varit kul. Jag känner dock att allt har sin tid. Jag har inte tid att förnya mig. Detta är jag och mitt liv nu och kör jag på och skriver om min mat ett år till så blir det samma rätter och samma mönster, samma planering och allt det finns redan här nerskrivet.

Så, ett STORT TACK till alla som varit här och läst. Nu nås jag på mejl eller IRL.

5 kommentarer:

  1. Vá synd men jag förstår dig, allt har sin tid.
    Tack för en trivsam vecka med V Jr
    KW
    PS har "fyndat" en jacka på Gudrun :-)) DS

    SvaraRadera
  2. oh no!! vad tråkigt, även om jag förstår dig. Tack för alla tips på maträtter =) Vi synes och höres snart. kram

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt men allt har sin tid.M

    SvaraRadera
  4. Trist - men jag förstår dig såklart! Stort tack för alla inlägg (och man får ju bläddra lite i äldre inlägg om man är hungrig på en fin rätt :-))
    MH

    SvaraRadera
  5. Bra val båda två. Finns det något som är så gott i take-away-väg som just thaimat och sushi? :-)

    SvaraRadera