torsdag 15 december 2011

Torsdag 15 December

Eftersom mamma är kvar, så passade jag på att åka in en sväng på stan idag igen. Lyxigt. En fika. Stosa lite. Lillbror sov hela tiden jag var borta, så det var inte så jobbig för mor min.

Något mer som är lyxigt är att Lillebror slutat käka på nätterna. Han var inte så hungrig en natt när han var förkyld och då tänkte jag att NU tar jag tag i det. Så jag har schyyyssat några nätter nu och i natt vakande han första gången vid 4. Fantastikt! 6 timmar sömn i sträck. Sen har man fått gå upp lite tidigare om mornarna runt 5.30, men det är det värt.

Jag handlade ett surdegsbröd på Gunnarsons specialkonditori http://www.gunnarsons.se/. Det hade vi till kvällens middag; Morotssoppa.
Fräs morötter och gul lök i smör. Krydda med paprikapulver, salt, peppar och oregano. Häll över grönsaksbuljong och hackade tomater. Koka. Mixa och spä med mjölk. Mycket gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar