lördag 17 december 2011

Lördag 17 December

En enda gång har Lillebror vaknat i natt och det var 4.30 då somnade han om ganska snabbt. Sedan vaknade han igen vid 6, då vaknade även Lilleman. Fantastiskt med så mycket sömn.

På förmiddagen tog vi på oss regnkläder, ponchos och gummistövlar och gick i absolut spöregn för att köpa en gran. Min man tyckte jag var lite petig när vi valde gran, för det tog lite tid att hitta en jag tyckte om, men SÅÅ nöjd jag blev.



Så gick vi hem och klädde den. Det luktar gran i hela lägeheten och vardagsrummet är fuktigt som ett växthus. Kulorna i blått, vitt och silver blev fin fint. Till lunch gjorde vi Tomtegröt och Julknäckebröd.
Koka vatten och grötris 15 minuter. Tillsätt mjölk och koka i 40 minuter. Servera kanel, mjölk och socker till. På eftermiddagen kom det faktiskt lite snö, men det blaskar nog bort snart. Kvällens middag blev Lasagne med Tomtasallad. Knorr Lasagne i vanlig ordning.

Tomatsallad: hacka tomater och rödlök, krydda med salladskrydda, salt och peppar. Häll över balsamvinäger och olja.

2 kommentarer:

  1. Granen har jag redan sagt är fin, men den förtjänar lite mer beröm! Jätte fin gran!!

    Lysande att ni börjar få mer nattsömn så att ni orkar med att spela lite spel sen i mellandagarna =)

    SvaraRadera